Płatne ładowanie baterii na Niebieskim Szlaku

Jeszcze półtora roku temu podróż pomiędzy Warszawą a Trójmiastem nie musiała nas nic kosztować. Wystarczyło wybrać się w nią samochodem elektrycznym i skorzystać z bezpłatnych stacji ładowania udostępnianych przez Lotos. Dziś rozwiązanie to nie jest już darmowe, ale wciąż jest atrakcyjne kosztowo. Poznajmy szczegóły korzystania z punktów ładowania pojazdów elektrycznych zlokalizowanych wzdłuż tzw. Niebieskiego Szlaku.

Lotos Niebieski Szlak

Lotos Niebieski Szlak to pilotażowy projekt Lotosu, w ramach którego zbudowano i udostępniono pierwsze 12 stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Stacje te zlokalizowane są na trasie Warszawa-Trójmiasto, poza miastami wzdłuż korytarzy Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Planując rozmieszczenie poszczególnych stacji wzięto pod uwagę, aby odległość pomiędzy nimi nie była większa jak 150 km.

Okres próbny funkcjonowania wspomnianych stacji ładowania samochodów elektrycznych trwał do 26 stycznia 2020 roku. Kierowcy mogli wówczas korzystać ze stacji zupełnie za darmo. Aktualnie, samochody elektryczne można ładować w nich za opłatą.

Koszty ładowania aut elektrycznych na stacjach Lotos

Zasady korzystania ze stacji ładowania samochodów elektrycznych Lotos są proste. Za każde ładowanie zapłacimy bowiem 24 zł. Nie ma znaczenia jak długiego ładowania potrzebuje nasze auto elektryczne ani jak wiele energii potrzebuje ono pobrać – wysokość opłaty jest stała. Porównując średnie koszty ładowania samochodu elektrycznego na stacjach obsługiwanych przez innych operatów, cena Lotos jest najniższą na rynku.

Stacje ładowania Lotos

Jak zostało to wcześniej wspomniane, na trasie Warszawa-Trójmiasto odnajdziemy 12 stacji ładowania samochodów elektrycznych Lotos. Cztery z nich zlokalizowane są w Trójmieście, dwa – w Warszawie, a pozostałe punkty – przy autostradach A1 i A2, w miejscach obsługi podróżnych.

Ładowanie aut elektrycznych na stacjach Lotos nie jest skomplikowane. Na każdej stacji znajdują się dwa stanowiska ładowania. Ładowarka o łącznej mocy do 150 kW dzielona jest na cztery złącza: dwa złącza 50kW oraz dwa złącza 22kW. Dzięki trzem typom złącz (CCS, Type 2 i CHAdeMO), stacje mogą być wykorzystywane przez 90% marek i modeli aut elektrycznych bądź hybryd typu plug-in. Co ważne, naładowanie baterii do 80% jej pojemności może trwać zaledwie 30 minut.

Chcesz podróżować taniej, korzystając ze stacji ładowania Lotos? Nabądź jeden z samochodów elektrycznych dostępnych w ofercie Auto GT.

Hyundai INSTER już dostępny w Polsce

Hyundai INSTER już dostępny w Polsce

Pierwsze jazdy testowe – pozytywne zaskoczenie Hyundai INSTER, najmniejszy elektryk marki, oficjalnie zadebiutował na polskim rynku. Podczas wspólnych jazd testowych dla mediów z Polski, Czech i Słowacji dziennikarze mieli okazję sprawdzić model w realnych warunkach –...

czytaj dalej
Hyundai Motorsport gotowy na nowy sezon WRC

Hyundai Motorsport gotowy na nowy sezon WRC

Mistrz wraca do gry Hyundai Motorsport, jeden z czołowych zespołów w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, rozpoczyna sezon 2025 z ambitnymi celami. Po historycznym sukcesie Thierry’ego Neuville’a, który w ubiegłym roku zdobył pierwszy w swojej karierze – i dla Hyundaia...

czytaj dalej
Hyundai INSTER – mały elektryk z dużym potencjałem

Hyundai INSTER – mały elektryk z dużym potencjałem

Polska premiera i ceny 11 grudnia Hyundai zaprezentował w Polsce nowy model – INSTER. To najmniejszy elektryczny samochód w gamie marki, a jego cena startowa wynosi 103 900 zł brutto. Mimo kompaktowych wymiarów, oferuje zaskakująco przestronne wnętrze i nowoczesne...

czytaj dalej