Używany Hyundai TUCSON (2015-2021) – czy warto?

Wiele samochodów cieszy się ogromną popularnością, kiedy pojawia się na rynku. Auta biją rekordy sprzedaży w salonach. Niemniej ten sam model jako auto używane może już nie wzbudzać takiego zainteresowania. Jak jest w przypadku Hyundaia TUCSON?

Rozważając wybrany model w roli samochodu używanego, zwracamy uwagę na inne kryteria, niż w przypadku zakupu nowego pojazdu. Skupiamy się na zużyciu poszczególnych części i materiałów, a także kondycji silnika czy potencjalnych awariach. Jak pod tym względem prezentuje się Hyundai TUCSON? Analizę przeprowadził portal AutoCentrum.pl.

SUV Hyundaia w oczach użytkowników.

Na rynku aut z drugiej ręki panuje duży ruch. Najlepiej widzimy to po zainteresowaniu ofertą samochodów używanych w Auto GT. Spora część kierowców zamiast wydawać duże kwoty na nowe pojazdy, woli skorzystać z bogatego wyboru aut używanych, które często cechują się niedużym przebiegiem i małym zużyciem. W ofercie AUTO GT można znaleźć chociażby pojazdy, które z salonów wyjechały całkiem niedawno, np. w 2021 roku. Trudno w przypadku takich aut mówić o zużyciu, nawet jeśli w tym czasie były intensywnie eksploatowane. W przypadku popularnego SUV-a, jakim jest używany Hyundai TUCSON ostatniej generacji, najstarsze modele mają obecnie siedem lat. Ich wartość spadła, natomiast nadal mogą być ciekawym wyborem na rynku samochodów używanych.

O to, czy kilkuletnie samochody marki Hyundai TUCSON są atrakcyjnym rozwiązaniem dla osób, które szukają auta na rynku wtórnym, zapytano posiadaczy tego modelu. Z blisko dwustu ankietowanych osób, aż 85% stwierdziło, że kupiłoby ten model ponownie. Pokazuje to satysfakcję użytkowników oraz zaufanie do tego auta. Jest to też wynik o ok. 4% lepszy w porównaniu do średniej innych pojazdów z tego segmentu. Właściciele używanych Hyundaiów cenią sobie bezawaryjność, wygodę jazdy oraz pojemność bagażnika, która gwarantuje komfort podróżowania i codziennej eksploatacji.

Hyundai TUCSON na sprzedaż – jaki silnik wybrać?

Popularne SUV-y produkowane do 2021 roku były dostępne w kilku wariantach jednostek napędowych. We wspomnianej ankiecie najlepiej oceniane były dwa silniki:

  • benzynowy 1.6,
  • diesel 1.7.

Właściciele TUCSONów cenią sobie niskie koszty utrzymania, chociaż piętą achillesową jest spalanie, które według posiadaczy dynamicznych motorów 1.6 T-GDI o mocy 177 KM wynosi około 10 l/100 km. Jest to jednak problem, z którym zmaga się niemal każdy SUV z napędem spalinowym. Nieco lepiej prezentuje się 132-konny silnik 1.6 GDI, który pali średnio 7,8 l/100 km. Alternatywą może być nowy TUCSON w wersji hybrydowej.

Choć w przypadku kilkuletnich aut trudno mówić o poważniejszych awariach, użytkownicy wskazują na sporadyczne problemy z elektryką czy podwyższony pobór oleju w silniku benzynowym 1.6 T-GDI. Śmiało zatem można polecić Hyundaia TUCSON osobom, które szukają niezawodnego SUV-a na rynku wtórnym.

Hyundai INSTER już dostępny w Polsce

Hyundai INSTER już dostępny w Polsce

Pierwsze jazdy testowe – pozytywne zaskoczenie Hyundai INSTER, najmniejszy elektryk marki, oficjalnie zadebiutował na polskim rynku. Podczas wspólnych jazd testowych dla mediów z Polski, Czech i Słowacji dziennikarze mieli okazję sprawdzić model w realnych warunkach –...

czytaj dalej
Hyundai Motorsport gotowy na nowy sezon WRC

Hyundai Motorsport gotowy na nowy sezon WRC

Mistrz wraca do gry Hyundai Motorsport, jeden z czołowych zespołów w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, rozpoczyna sezon 2025 z ambitnymi celami. Po historycznym sukcesie Thierry’ego Neuville’a, który w ubiegłym roku zdobył pierwszy w swojej karierze – i dla Hyundaia...

czytaj dalej
Hyundai INSTER – mały elektryk z dużym potencjałem

Hyundai INSTER – mały elektryk z dużym potencjałem

Polska premiera i ceny 11 grudnia Hyundai zaprezentował w Polsce nowy model – INSTER. To najmniejszy elektryczny samochód w gamie marki, a jego cena startowa wynosi 103 900 zł brutto. Mimo kompaktowych wymiarów, oferuje zaskakująco przestronne wnętrze i nowoczesne...

czytaj dalej