Zasięg elektrycznej jazdy Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

Hybrydy PHEV odkąd pojawiły się na rynku, cieszą się dużym zainteresowaniem. Wszystko przez możliwość jazdy w trybie elektrycznym, który w każdej chwili może zastąpić napęd spalinowy. Tak też jest w Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. Ile możemy przejechać wyłącznie na prądzie?

Najnowsze technologie sprawiają, że zasięg samochodów elektrycznych rośnie, a elektrykiem można wybrać się nawet w kilkusetkilometrową podróż. Część kierowców nadal czuje się bezpieczniej jeżdżąc hybrydą, gdzie w razie potrzeby możemy skorzystać ze spalinowej jednostki napędowej.

Mitsubishi PHEV – jak działa na co dzień?

Niedawno japoński koncern motoryzacyjny zdecydował się na dość odważny krok. Otóż SUV Coupe Mitsubishi Eclipse Cross dostępny jest wyłącznie w wariancie hybrydowym PHEV, czyli popularnym plug-in. Oznacza to, że auto może jeździć m.in. wyłącznie z wykorzystaniem napędu elektrycznego, a także daje możliwość ładowania akumulatorów z gniazdka elektrycznego. W praktyce hybryda PHEV pozwala na jazdę wyłącznie w trybie elektrycznym, natomiast silnik spalinowy może pozostawać „kołem ratunkowym” w sytuacji, jeśli w naszym Mitsubishi Eclipse Cross PHEV wyładują się baterie. Więcej informacji na temat dostępnych na rynku rodzajów napędów hybrydowych możesz znaleźć na naszym blogu Auto GT w artykule „Jak działają auta hybrydowe?”.

Auto GT Samochody nowe Auto GT Hyundai & Mitsubishi

Drapieżny SUV, czyli ciekawa propozycja od Mitsubishi

Wiemy już jak działa najnowszy Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, jednak warto też wspomnieć o tym, co ten model oferuje jako auto na co dzień. Większość osób, które decydują się na zakup auta typu SUV podkreśla wagę bezpieczeństwa, jakie gwarantuje solidnie zbudowany i wysoki samochód. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV nie jest wyjątkiem. W pojeździe można poczuć się komfortowo, a systemy bezpieczeństwa dbają o ochronę kierowcy i pasażerów. Bezpieczeństwo na drodze zapewnia także napęd na cztery koła Super All Wheel Control, dzięki któremu auto poradzi sobie w każdych warunkach pogodowych.

Kiedy już wyruszymy w drogę, możemy liczyć na zasięg do 55 km w trybie elektrycznym zgodnie z wynikami testów WLTP. Prędkość maksymalna podczas jazdy wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego to 135 km/h. Taki zasięg w zupełności wystarczy do codziennego dojazdu do pracy czy zawiezienia dzieci do szkoły. Wieczorem wystarczy podłączyć auto do ładowania na około sześć godzin, żeby bardzo niskim kosztem korzystać ze swojego nowego Mitsubishi Eclipse Cross PHEV. A jeżeli przy domu posiadamy instalację fotowoltaiczną, energię do zasilania pojazdu możemy uzyskać zupełnie za darmo.

Hyundai INSTER już dostępny w Polsce

Hyundai INSTER już dostępny w Polsce

Pierwsze jazdy testowe – pozytywne zaskoczenie Hyundai INSTER, najmniejszy elektryk marki, oficjalnie zadebiutował na polskim rynku. Podczas wspólnych jazd testowych dla mediów z Polski, Czech i Słowacji dziennikarze mieli okazję sprawdzić model w realnych warunkach –...

czytaj dalej
Hyundai Motorsport gotowy na nowy sezon WRC

Hyundai Motorsport gotowy na nowy sezon WRC

Mistrz wraca do gry Hyundai Motorsport, jeden z czołowych zespołów w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, rozpoczyna sezon 2025 z ambitnymi celami. Po historycznym sukcesie Thierry’ego Neuville’a, który w ubiegłym roku zdobył pierwszy w swojej karierze – i dla Hyundaia...

czytaj dalej
Hyundai INSTER – mały elektryk z dużym potencjałem

Hyundai INSTER – mały elektryk z dużym potencjałem

Polska premiera i ceny 11 grudnia Hyundai zaprezentował w Polsce nowy model – INSTER. To najmniejszy elektryczny samochód w gamie marki, a jego cena startowa wynosi 103 900 zł brutto. Mimo kompaktowych wymiarów, oferuje zaskakująco przestronne wnętrze i nowoczesne...

czytaj dalej