Hyundai IONIQ 5 skończył jako oczyszczacz powietrza – kontrowersyjna reklama koreańskiego giganta.

Część reklam samochodów wygląda wręcz bliźniaczo podobnie. Błyszczący pojazd przemieszcza miasta i bezdroża, prezentując się w całej okazałości, a w tle gra znana piosenka. Hyundai wybrał zupełnie inną drogę i zwrócił jednocześnie uwagę na ważny aspekt przemysłu motoryzacyjnego.

Kontrowersyjne reklamy przykuwają uwagę i zostają z widzami na długo. W spocie, za który odpowiada Hyundai, po raz pierwszy w historii prezentowany samochód został… zdemontowany. Co więcej, na końcu Hyundai IONIQ 5 kończy jako oczyszczacz powietrza. Jak południowokoreański koncern chce zachęcić w taki sposób do kupna ich aut?

Reklama Hyundaia, która wymaga szerszej perspektywy.

Jeśli ktoś obejrzy ten 2,5-minutowy spot bezrefleksyjnie, dowie się jedynie, że Hyundai IONIQ 5 w testowej wersji został ostatecznie przerobiony na oczyszczacz powietrza. Czy oznacza to, że ten model to nieudany projekt, który nigdy nie obejrzy światła dziennego? Oczywiście, że nie. Hyundai IONIQ 5 dostępny jest w sprzedaży, także za pośrednictwem centrum dealerskiego AUTO GT. Co więcej, to jeden z najbardziej spektakularnych samochodów tej marki, który zdobył nagrody za swój innowacyjny design. Żeby lepiej zrozumieć zamysł twórców tej ciekawej reklamy, warto spojrzeć na ten krótki film nieco szerzej.

Hyundai porusza w nim ważny aspekt całego przemysłu motoryzacyjnego, a mianowicie recykling. Dziś większość kierowców rozumie to pojęcie w kontekście samochodów jako wykorzystanie poszczególnych podzespołów na rynku wtórnym. Koreański gigant pokazuje jednak, że części samochodowe czy materiały, wykorzystane do ich konstrukcji, mogą mieć znacznie szersze zastosowanie. Przykładem może być zaprezentowany w reklamie oczyszczacz powietrza. Recykling to niezwykle ważny i wciąż drażliwy temat w kontekście elektromobilności. O ile bowiem eksploatacja auta elektrycznego jest przyjazna środowisku ze względu na zerową emisję, to obawy wywołują produkcja oraz utylizacja baterii, których żywotność jest ograniczona. Reklama Hyundaia zwraca uwagę na nowe możliwości wykorzystania części samochodowych i tchnienie w nie nowego życia.

Hyundai wśród liderów elektromobilności.

Jak wiadomo koncern Hyundai zalicza się do firm, które znacząco postawiły na prężny rozwój elektromobilności. Przybywa elektrycznych modeli tej marki: obok IONIQ 5 wyróżnić można chociażby Hyundaia KONĘ Electric. W związku z tym recykling czy wykorzystane w filmie pojęcie „odrodzenia” samochodów jest szczególnie ważne, jeśli koncern ma na uwadze ochronę środowiska. Auta elektryczne to przyszłość motoryzacji. Już teraz kupując taki pojazd, można liczyć na dofinansowanie. Dopłata do auta elektrycznego odbywa się w ramach programu „Mój elektryk”, w ramach którego kierowcy mogą liczyć nawet na 27 000 zł wsparcia.

Hyundai INSTER już dostępny w Polsce

Hyundai INSTER już dostępny w Polsce

Pierwsze jazdy testowe – pozytywne zaskoczenie Hyundai INSTER, najmniejszy elektryk marki, oficjalnie zadebiutował na polskim rynku. Podczas wspólnych jazd testowych dla mediów z Polski, Czech i Słowacji dziennikarze mieli okazję sprawdzić model w realnych warunkach –...

czytaj dalej
Hyundai Motorsport gotowy na nowy sezon WRC

Hyundai Motorsport gotowy na nowy sezon WRC

Mistrz wraca do gry Hyundai Motorsport, jeden z czołowych zespołów w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, rozpoczyna sezon 2025 z ambitnymi celami. Po historycznym sukcesie Thierry’ego Neuville’a, który w ubiegłym roku zdobył pierwszy w swojej karierze – i dla Hyundaia...

czytaj dalej
Hyundai INSTER – mały elektryk z dużym potencjałem

Hyundai INSTER – mały elektryk z dużym potencjałem

Polska premiera i ceny 11 grudnia Hyundai zaprezentował w Polsce nowy model – INSTER. To najmniejszy elektryczny samochód w gamie marki, a jego cena startowa wynosi 103 900 zł brutto. Mimo kompaktowych wymiarów, oferuje zaskakująco przestronne wnętrze i nowoczesne...

czytaj dalej