Hyundai Tucson Nowej Generacji

W listopadzie 2020 r. w salonach zadebiutowała czwarta odsłona Hyundaia Tucson. Samochód, który od 2004 r. sprzedał się na całym świecie w łącznej liczbie ponad 10 milionów egzemplarzy, w tym w Polsce w liczbie prawie 62 tys. sztuk, w najnowszej wersji jest jeszcze bardziej atrakcyjny.

Nowoczesna stylistyka

Czwarta generacja Hyundai Tucson urzeka swoim wyglądem, w którym dominują ostre rysy i nowoczesne wzornictwo. Design w dużej mierze wzbogacają przednie światła, zbudowane z półprzepuszczalnych luster, które podczas wyłączenia wkomponowują się wizualnie w maskownicę, pozostając praktycznie niezauważonymi. W porównaniu z poprzednimi wersjami, Hyundai Tucson IV generacji charakteryzuje się także szerszym i dłuższym nadwoziem, a to przekłada się na większą pojemność bagażnika i zwiększoną przestronność wnętrza, które również emanuje elegancją i nowoczesnością.

Hyundai Tucson IV – hybryda

Zmiana designu koreańskiego SUVa to jednak dopiero początek. Większa zmiana czeka nas wiosną 2021 roku, kiedy to na rynek wejdzie hybryda typu plug-in. Według szacunków, dzięki akumulatorowi o pojemności 13,8 kWh, w pełni elektryczny Hyundai Tucson będzie w stanie przejechać ponad 50 km. Jak na typową hybrydę plug-in przystało, stan baterii będziemy mogli uzupełnić przy wykorzystaniu zwykłego domowego gniazdka. Póki co musimy jednak zadowolić się klasyczną hybrydą, choć pod względem atrakcyjności niewiele ustępuje ona zapowiedzianej wersji.

Nowoczesne systemy bezpieczeństwa

Warto także wiedzieć, że nowy SUV wyprzedza swoich poprzedników pod względem wyposażenia w szereg zaawansowanych systemów poprawiających bezpieczeństwo:

  • asystent jazdy autostradowej (HDA) – wspomagający zachowanie bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu i spowalniający jazdę w momencie wjazdu na kręty odcinek autostrady,
  • system monitorowania martwego pola (BCA) – w razie wykrycia ryzyka kolizji system wydaje ostrzeżenie, a w nagłych przypadkach redukuje prędkość pojazdu,
  • kamery 360° (SVM) – zapewniają widok z góry i z każdej strony pojazdu, który dodatkowo można przybliżać i oddalać,
  • układ monitorujący poziom koncentracji kierowcy (DAW) – sensory na bieżąco monitorują stan uwagi kierowcy i w razie potrzeby wysyłają komunikat z propozycją zrobienia przerwy,
  • system unikania kolizji czołowych (FCA) – system ten w razie wykrycia ryzyka ostrzega kierowcę lub wyhamowuje pojazd,
  • asystent podążania pasem ruchu (LFA) – chroni przed przypadkowym zjechaniem z pasa ruchu.

Używane modele Hyundai Tucson oraz nowe w świątecznym rabacie są do nabycia także w Auto GT.

Hyundai INSTER już dostępny w Polsce

Hyundai INSTER już dostępny w Polsce

Pierwsze jazdy testowe – pozytywne zaskoczenie Hyundai INSTER, najmniejszy elektryk marki, oficjalnie zadebiutował na polskim rynku. Podczas wspólnych jazd testowych dla mediów z Polski, Czech i Słowacji dziennikarze mieli okazję sprawdzić model w realnych warunkach –...

czytaj dalej
Hyundai Motorsport gotowy na nowy sezon WRC

Hyundai Motorsport gotowy na nowy sezon WRC

Mistrz wraca do gry Hyundai Motorsport, jeden z czołowych zespołów w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, rozpoczyna sezon 2025 z ambitnymi celami. Po historycznym sukcesie Thierry’ego Neuville’a, który w ubiegłym roku zdobył pierwszy w swojej karierze – i dla Hyundaia...

czytaj dalej
Hyundai INSTER – mały elektryk z dużym potencjałem

Hyundai INSTER – mały elektryk z dużym potencjałem

Polska premiera i ceny 11 grudnia Hyundai zaprezentował w Polsce nowy model – INSTER. To najmniejszy elektryczny samochód w gamie marki, a jego cena startowa wynosi 103 900 zł brutto. Mimo kompaktowych wymiarów, oferuje zaskakująco przestronne wnętrze i nowoczesne...

czytaj dalej