Bezpieczeństwo w samochodach elektrycznych

Samochody elektryczne są synonimem nowoczesności w motoryzacji. Oprócz przyjaznych środowisku jednostek napędowych, producenci zwracają również uwagę na wysoki standard innowacyjnych systemów bezpieczeństwa. Czy elektryki są faktycznie tak bezpieczne?

W rzeczywistości zarówno w autach elektrycznych, jak i ich odpowiednikach z silnikami spalinowymi, montuje się dokładnie takie same systemy bezpieczeństwa. Różnice mogą wynikać więc z charakterystyki jednostek napędowych. Czy prąd jest bezpieczniejszy od paliwa?

Standard bezpieczeństwa na drodze

Najnowsze generacje samochodów potrafią kompleksowo zadbać o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Od monitorowania zmęczenia osoby za kierownicą, przez rozbudowy system poduszek powietrznych, po asystentów zmiany pasa. Czujniki kontrolują dużo więcej aspektów jazdy, niż najbardziej doświadczony zawodowy kierowca. Światła pokazują więcej w każdych warunkach pogodowych, a dodatkowo samoczynnie zmieniają się, kiedy mijamy na drodze inne auto.

Nieustannym udoskonaleniom poddawane jest nadwozie. Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP w przypadku większości dostępnych na rynku samochodów wypadają bardzo dobrze, a inżynierowie spędzają wiele czasu na analizie tego jak auto reaguje w momencie zderzenia, a także które miejsca wymagają dodatkowej ochrony. Podsumowując, dziś z pewnością kupujemy bezpieczne samochody, które minimalizują ryzyko obrażeń w wyniku kolizji. Pięć gwiazdek w testach Euro NCAP otrzymał niedawno Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.

Czy elektryki to najbardziej bezpieczne samochody?

W baku samochodu z silnikiem spalinowym znajduje się łatwopalne paliwo, które może stanowić zagrożenie w przypadku poważnej kolizji drogowej. A jaki element auta elektrycznego obarczony jest największym ryzykiem? W tym przypadku należy wskazać baterie, które magazynują energię elektryczną. Istnieje więc ryzyko zwarcia, a w efekcie pożaru samochodu elektrycznego. Od czasu do czasu w mediach można też natrafić na informacje o wadliwych akumulatorach, które ulegają samozapłonowi.

Zestawiając ze sobą statystyki, trudno orzec, który rodzaj napędu jest bezpieczniejszy. Usytuowanie baterii w aucie elektrycznym ma na celu zminimalizowanie ryzyka pożaru samochodu. Jedyna różnica polega na gaszeniu samochodów elektrycznych, gdyż akumulatory wymagają dłuższego chłodzenia, żeby nie stanowiły zagrożenia dla otoczenia. W związku z tym bez obaw zachęcamy do zapoznania się z ofertą samochodów elektrycznych w Auto GT, w tym najnowszego Hyundaia IONIQ Hybrid.

Kolejny lifiting Hyundaia. Co nowego pokaże model i20?

Kolejny lifiting Hyundaia. Co nowego pokaże model i20?

Odświeżony design i przyciągająca wzrok paleta kolorów – to zmiany, które w pierwszej kolejności zauważmy w nowej odsłonie modelu i20. Co jeszcze kryje w sobie to małe auto miejskie ze stajni Hyundaia? Lifiting Hyundaia i20 nie obejmuje wyłącznie wyglądu zewnętrznego....

czytaj dalej
Jak zadbać o klimatyzację przed letnimi upałami?

Jak zadbać o klimatyzację przed letnimi upałami?

Serwis klimatyzacji to jedno z miejsc, które warto odwiedzić przed pierwszą w roku falą upałów. Tylko w ten sposób zapewnimy sobie komfort podróży, ale również zadbamy o swoje zdrowie. Co warto zrobić przed latem w przypadku klimatyzacji samochodowej? Klimatyzacja...

czytaj dalej
SUV czy crossover? Poznaj najważniejsze różnice

SUV czy crossover? Poznaj najważniejsze różnice

Auta z nadwoziem typu SUV należą do najpopularniejszych aut sprzedawanych na całym świecie. Większe i bardziej masywne klasyczne SUV-y dominują poza miastami, natomiast w korkach lepiej radzą sobie crossovery. Co jeszcze różni te dwa typy nadwozia? W 2021 roku prawie...

czytaj dalej